30/6/11

Google+, ακόμα ένας υποψήφιος αντίπαλος του Facebook



Ο γίγαντας της διαδικτυακής αναζήτησης δεν το βάζει κάτω και επιχειρεί ακόμα μία φορά να ανταγωνιστεί το Facebook στη νέα αγορά της κοινωνικής δικτύωσης. Αυτή τη φορά το εγχείρημα ονομάζεται Google+ και δίνει έμφαση στην επιλεκτική online συναναστροφή με επιμέρους «κύκλους» ανθρώπων.

«Πιστεύουμε ότι οι άνθρωποι επικοινωνούν με πολύ πλούσιους τρόπους. Όμως τα online εργαλεία από τα οποία καλούμαστε σήμερα να διαλέξουμε δίνουν υπερβολικά άκαμπτες υπηρεσίες» δήλωσε ο Βικ Γκουντρότα, αντιπρόεδρος μηχανικής της Google.

Παρουσιάζοντας το Google+στο επίσημο εταιρικό ιστολόγιο, ο Γκουντρότα επισήμανε ότι με τις σημερινές υπηρεσίες κοινωνικής δικτύωσης οι χρήστες δυσκολεύονται να μοιραστούν περιεχόμενο με συγκεκριμένες ομάδες ανθρώπων, αντί με ολόκληρο κύκλο των «φίλων» τους, όπως αποκαλούνται ακόμα και οι απλοί γνωστοί.

«Το πρόβλημα είναι ότι οι σημερινές υπηρεσίες μετατρέπουν τη φιλία σε φαστφούντ, κολλώντας σε οποιονδήποτε την ετικέτα "φίλος"» είπε ο Γκουντρότα.

Η κριτική του  στρεφόταν προφανώς κατά του Facebook, στο οποίο οι χρήστες πρέπει να περάσουν από μια μάλλον χρονοβόρα διαδικασία, αν θέλουν να μοιραστούν περιεχόμενο με συγκεκριμένα άτομα μέσω της λειτουργίας Groups.

Το Google+, είπε ο αντιπρόεδρος της Google, απλοποιεί τη διαδικασία μέσω ενός εργαλείου που ονομάζεται Circles. Ένας τέτοιος «κύκλος» μπορεί για παράδειγμα να περιλαμβάνει μόνο τους φίλους από τη δουλειά, ή μόνο τα μέλη της οικογένειας.

Ενσωματωμένη στο Google+ υπάρχει και μια σειρά εργαλείων επικοινωνίας και ανταλλαγής περιεχομένου, όπως το Hangouts για βιντεοκλήσεις και το Huddle για ανταλλαγή γραπτών μηνυμάτων μεταξύ πολλών χρηστών. Φωτογραφίες και βίντεο μπορούν να ανεβαστούν στους διακομιστές της υπηρεσίας μέσω του Instant Upload, ενώ το εργαλείο Sparks επιτρέπει την ανταλλαγή περιεχομένου από τον Παγκόσμιο Ιστό.

Η Google παραμένει βέβαια κυρίαρχη στην αγορά διαδικτυακής αναζήτησης, φαίνεται όμως να χάνει το τρένο της κοινωνικής δικτύωσης και τα διαφημιστικά έσοδα που θα μπορούσε να κερδίζει από τους 700 εκατομμύρια χρήστες του Facebook.

Οι πειραματισμοί της Google με την κοινωνική δικτύωση άρχισαν επίσημα το 2009, πρώτα με το Buzz, μια υπηρεσία που συνδεόταν στο Gmail, και λίγο αργότερα με το Google Wave, το οποίο απέτυχε να σηκώσει «κύμα» και τελικά έκλεισε.

Μένει να δούμε αν το Google+ θα κάνει τώρα τη διαφορά και αν θα καταφέρει να πείσει τους χρήστες να μετακομίσουν μαζί με τους φίλους τους από το Facebook.

Οι δύο γίγαντες του Διαδικτύου δεν στέλνουν χρήστες ο ένας στον άλλο και πασχίζουν και οι δύο να γίνουν η βασική πύλη της διαδικτυακής εμπειρίας.

ΠΗΓΗ 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου